Antrenman Yaparken Neden Kalp Atış Hızımızı Saymalıyız

Egzersiz yaparken kalp atış hızını takip etmek, fiziksel farkındalığınızın arttırılmasında ve sağlıklı bir yol izlemenizde önemli bir faktördür. Kalp ritminiz, egzersiz yoğunluğunuza bağlı olarak ve vücudunuzun ne kadar zorlandığını takip etmenin bir yoludur. Kalp atış hızı antrenmanınızda, aşırı ya da düşük antrenmanlardan kaçınmanıza ve bu sayede kilo vermenize ya da korumanıza veya genel formunuzu iyileştirmenize yardımcı olur. İnsülin hassasiyetini iyileştirmek ve düşük kan basıncına yardımcı olmak için trigliserit, kolestrol ve kan şekeri düzeylerini düşürür.



Antrenmanda Kalp Atış Hızınızı Takip Etmeniz, Bu Faydaları Nasıl Sağlıyor?

Dinlenme halinde kalp atış hızınızı(RHR), bileklik kalp atış hızı ölçer yardımı ile ölçmeye başlayabilirsiniz. Normal RHR’sini bilen bir kişi kalp atış hızında ani bir yükseliş gözlemlediğinde sürantrenman(aşırı antrenman) olduğunu ve yüksek yoğunluktaki egzersizlerini azaltmasını gerektiğini göstermektedir.

Aynı şekilde, maksimum kalp atış hızınızı (MHR) anlamanızda yararlıdır. MHR, egzersiz sırasında elde edebileceğiniz en yüksek kalp atış hızıdır. Genellikle aerobik antrenmanları geliştirmek için maksimum kalp atış hızı aralığının yüzde 50 ila 85 aralığına ulaşması önerilmektedir, ancak bu durum kişinin sağlık hedeflerine göre değişiklik gösterir. Bununla birlikte, egzersiz yapanlar sürekli olarak MHR' ye ulaşmazsa ya da bu aralığı yaklaşmazsa, yetersiz egzersiz denilen risk alanındadırlar; yani kilo vermek için yeterli kaloriyi yakacak kadar yüksek kalp atış hızına ulaşamadıkları anlamına gelir.

Bilimsel olarak işin gerçek tarafı, bu eğitim metodu aynı zamanda ayrı bir enerji kaynağı olarak yağ yakmanın verimliliğini arttırırken ayrıca vücudunuzun oksijen alımını enerji üretimini arttırmak için optimize etmesini sağlar. Kalp atış hızınızın daha istikrarlı kalmasını sağlar ve kaslarınızı daha rahat tutar, böylece yaralanma riskini azaltır.

Kalp atış hızı eğitimi ilk olarak kafa karıştırıcı gibi görünüyor, ancak kendi verilerinizi anladıktan sonra vücudunuzun farklı yoğunluklarda size ne söylemek istediğini anlayacak ve bu konuda bir fikir geliştireceksiniz. İster evde oturan bir anne olun ister ilk 5 kilometre koşunuzda Boston Maratonu için hazırlanan tecrübeli bir koşucu; kalp atış eğitimi performansınızı arttırır ve egzersizlerinizin en üst düzeye çıkmasına yardımcı olur.